Orijen

Jag fick råd av Heidi att prova fodret Orijen så imorgon om affärerna är öppna ska jag åka och köpa fodret och kanske lite annat om jag hittar någonting kul i djur affären.

Jag hoppas att Dollar tycker om det och att hans problem blir bra av det fodret.
När vi kastrerade honom rekomenderade veterinären ett av deras foder, men Dollar gillade inte det och så fick han diarré och så spydde han mycket av det.
Det skulle bli en sådan lättnad för både mig och katterna om vi hittade ett bra foder så vi får väl bara hålla tummarna för det här fodret.

Jag kommer berätta om resultatet efter att vi har provat fodret.


Kommentarer
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Känns lite bra att höra att jag inte är den enda som upplever att royal canin inte är sådär jättebra, även om det nog är bättre än friskies. Royal Canin är ju så stort så dom har stor makt i foderjungeln. Ja som du märker så skall man absolut inte alltid lita 100 % på en veterinär. Dom är duktiga på mycket men tyvärr inte alltid på foder. Dom brukar vara sponsrade av foderföretag och rekommenderar gärna det märket då. Tyvärr! Ne det är nog inte så många som har tänkt på att man kan ge kissen en mus då och då. Senast jag köpte så chockade jag butiksbiträdet, hon lät helt äcklad när jag sa att det var till katterna. Men egentligen är det väll inte konstigare än att ge till en reptil. Våra innekatter skall väll också få nöjet att äta ett riktigt byte tycker jag. Men det är jobbigt på samma gång, jag har nämligen haft möss som husdjur tidigare och tycker dom är jätte trevliga djur så jag mår faktiskt lite dåligt när jag ser dom döda så det är bara för katternas skull kan jag säga.

Roligt att du skall prova orijen :) tänkte bara säga att om han skulle vara fisk allergiker så kommer han må dåligt av det eftersom orijen innehåller mycket fiskprotein. Men är han inte det så hoppas jag att han mår bättre. Kom ihåg att det kan ta ett tag innan det händer saker. Det tog kanske 1-2 månader innan det började märkas skillnad på våra pojkar. Men jag håller tummarna för att det skall funka bättre!

2009-12-26 @ 23:42:34
URL: http://www.kattfamiljen.se
Postat av: Royalicious

Precis! Nej, Royal Canin är varken bra för mina hundar eller katter så det ska bli jätte intrssant att testa Orijen nu.

Ja, precis, varför kan inte katterna äta mösss när ormarna kan det, det är ju orättvist! Fast jag vet inte om Dollar kommer våga röra dom frysta mössen eftersom jag har lärt han att han inte får röra råttdjur, han vågar inte ens leka med leksaks möss.



Nej, jag tror inte att Dollar är allergisk mot fisk, men däremot börjar jag funedera på om han inte är laktos intollerant eller någonting sånt.

2009-12-27 @ 00:07:19
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Orijen finns för hund också så du vet :)



Ja då kan de ju bli svårt om han lärt sig att inte röra råttor och kanske dumt att ge honom det om du har råttdjur han inte får röra.



I princip alla katter är laktosintoleranta. Så det är han säkert. Men vart får han i sig laktos i så fall?

2009-12-27 @ 00:19:50
URL: http://www.kattfamiljen.se
Postat av: Royalicious

Jag såg det på Orijen sidan så det ska jag nog prova!



Jo, det är lite dumt med tanke på att jag har en degu



Jo, det har jag läst. Men såfort han har kommit över en ostbit eller någonting från frukostbordet, eller smakat på ett glas mjölk så har han blivit väldigt dålig i magen.

2009-12-27 @ 00:26:38
Postat av: Gabriella

fin blogg :)

2009-12-27 @ 00:48:23
URL: http://covette.blogg.se/
Postat av: Royalicious

Tack!

2009-12-27 @ 08:49:28
URL: http://royalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0