Ingen rubrik.

Ja, får jag väl torrblogga lite.
Ursäkta igen att bloggen uppdateras så sällan och att kameran inte fungerar, ska bli bättre.
Jag kan i alla fall säga att nu är det nystädat och fräscht hemma hos oss. Ingen njuter mer än Pärla.

Pärla är en riktig bitch. Det får inte vara stökigt eller smutsigt för då blir hon sur förstår ni.
Kattlådorna måste vara rena, annars bestraffar hon oss med att lämna en hälsning på golvet och skålarna måste vara fulla, även om hon inte ska äta så måste det ligga lite torrfoder i skålen, annars åker skålen ner i backen!

Dollar är inte lika kräsen, han säger till snällt när han är hungrig eller om jag glömt bort att byta- eller ge dom nytt vatten. Lådorna där emot får inte vara kliniskt rena, då blir han sur. Enligt honom ska toalådorna lukta lite katt.
När vi byter i lådan så går han direkt och inviger den och när vi väl byter så stirrar han med elaka ögon på oss.

Nej nog om toalådor och dåliga vanor. Hur är det med er?
Med oss är det faktist bra. Pärla ligger bara och spinner och är helt ner rökt oftast på golvet.
Där ligger hon, på rygg och bara slappar, hela dagarna medans Dollar oftast ligger vid fönstret och slappar.

Vet ni vad? Jag köpte en plast Hibiskus blomma och satte den i fönstret, jätte sött blev det men tyvärr så har någonting, med andra ord Pärla tagit alla blommor och gömt dom någonstans. Jag har letat mellan soffkuddarna, under soffkuddarna, under soffan, i sängen överallt men kunde inte hitta dom. Tills idag när jag skulle lägga ner hennes stamtavla, vaccinations papper m.m i "djurlådan". När jag öppnade lådan så flög det upp ett helt gäng med blommor. På något sett har hon lyckats att krypa in i lådan från baksidan och gömt dom där i. Sötnos.

Jag kommer förmodligen att utöka familjen med en iller i framtiden, men när? Det vet jag inte än. Vi får se men förhoppningsvist så blir det någongång snart.

Bloggar mer senare. TASS!



Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Sötnosen

Gillar blommer helt klart.

ler

2010-08-13 @ 23:20:26
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

En iller. Vad kul

2010-08-20 @ 20:16:06
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0