Jag håller med Kattfamiljen!

Jag läste precis ett inlägg från http://kattfamiljen.se/ och jag håller med till 100%
Katter är inte gratis. Inget djur är gratis. Och har inte din katt, eller igentligen vilket husdjur du än har, har inte ditt husdjur ätit eller druckit på ett bra tag då är det förmodligen något fel.

Självklart kan h*n ha gjort det i smyg så du inte reflekterat över det men om man märker att ditt djur måste ha veterinär vård så ska du ju åka till veterinären. Har du inte råd? då ska du inte ha ett djur.

Skulle du lämna din familj/bästa kompis att plågas ihjäl för att du inte vill spendera lite av dina pengar?
Förmodligen inte. Varför gör folk det mot sina djur då?

Jag anser att om man vet att djuret behöver vård och man inte ger sitt djur vård. Då är man en mördare i mina ögon. En riktigt otäck en också. Det är som att jag skulle sitta och titta på när någon jag tycker om plågas ihjäl istället för att åka in till sjukhuset. Det gör inte en normal människor.

Och djur kan inte åka in till veterinär kliniken själv så vad förväntar sig vissa djurägare? Att katten t.e x ska ta dina bil nycklar och åka till veterinären själv? Hah!

Nej jag åkte till och med till veterinären med mina små gerbiler (öken möss).

Och angående försäkring på sitt husdjur.
Självklart ska man ha en försäkring på sitt husdjur, visst vissa tycker att det är dyrt och bortkastat men nej.
När våran ena hund Flingan fick lov att operera bort sin livmoder pga. en kraftig infektion så fick vi lov att betala ca 5 000 kronor om jag kommer ihåg rätt men om vi inte haft försäkring på henne hade vi behöft betala ca 70 000 kr för hennes operation. Tack försäkring

Jag har alla mina djur försäkrade i Agria och det är värt att betala den lilla extra kostnaded för dom med tanke på att det blir så mycket billigare om dom råkar ut för en olycka.
Och nu tänker säkert en hel del djur ägare detta: Men mitt djur har aldrig behövt åka till veterinären pga olyckor så jag behöver ingen försäkring.

Nej kanske inte än, men det är en otroligt stor risk att du kommer få lov att åka till veterinären pga en olycka.
Vi fick lov att betala extra när vi kastrerade Dollar för det visade sig att istället för att göra en enkel kastrering på en hankatt fick de lov att skära upp hela magen och leta efter ena pungkulan som var borta. Den satt långt uppe i buken.

Och nu börjar jag babla om saker som inte har med detta att göra men jag AVSKYR när veterinären frågar:
Hur mycket hade du tänkt att lägga ner? eller när dom får det att låta helt dramatiskt och super dyrt och frågar om vi inte vill avliva djuret istället för att det blir 200kr billigare.

Om jag får välja så lägger jag hällre 200kr så blir mitt djur friskt än att bara avliva för att tjäna 200kr!
Vad ska jag göra sen då? Köpa en ny katt? för det finns ju så mycket katter. Det har jag hört förut.
USCH på sådana människor.


Nej nu måste jag prata om någonting roligt.
Först så tänkte jag bara säga att det börjar närma sig att Pärlas syster Pinja ska få kattungar.
Besök: www.hallonglantans.se för mer info. Eller klicka på Hallongläntans Ragdoll under Uppfödare på vänster sida.

Och så är jag helt inne på att skaffa mig en iller.
Dom verkar vara så härliga och busiga. Fast jag får nog ta och skaffa mig två illrar eftersom jag gillar båda ljusa och mörka illrar! Hihi.


Nej nu måste jag ta och göra annat. Tass på er! :-)

Kommentarer
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Jag tycker exet är värst. Men kliniken som låter vem som helst avliva ett djur är ju inte så bra dom heller. Tyvärr tror jag det är så på många kliniker. Men man kan ju upplysa om dom om detta då att det blir förbättring :-)



Hihi helt rätt av haninge djurklinik :-) jättebra ju att dom ringer och frågar och även ringer och berättar hur djuret mår.

2010-08-08 @ 19:05:22
URL: http://kattfamiljen.se
Postat av: Inkan o Ligan

Håller med i allt.

2010-08-13 @ 23:19:49
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0