En övergiven katts brev

Jag hittade detta inlägg på alltomkatter och hon skrev att hon läste det från en tidning för ett tag sedan, men jag blev så rörd så jag bara måste skicka det vidare! När jag läste det kände jag hur tårarna började att samlas! -rörd-



Hej husse/matte!


Det är jag, katten du släppte ut i skogen nära Smörnäs. Ville bara tala om att jag fortfarande lever, det trodde du inte? Men jag är trött, frusen och hungrig. Hur hade du tänkt att jag skulle klara mig eller var det det du ville, att jag skulle dö? Du tyckte väl om mig en gång? När jag var liten och söt men nu duger jag inte längre. Kan du sova gott om nätterna? Det kan inte jag för jag är så rädd här i skogen. Tänker du någon gång på mig? Jag hoppas det, och jag hoppas att tanken aldrig lämnar dig, att den sitter där o gnager, det ska den göra för man behandlar inte någon på det sätt du behandlat mig.


Jag törs aldrig lita på någon, det finns folk som sett mig, men jag törs inte gå fram till dem för tänk om jag blir sviken igen. Hur ska jag kunna lita på en människa? När du tog hand om mig, tog du på dig ett ansvar för en annans liv, tänkte du aldrig på det? Men när det inte passar dig då dumpar du mig. Vilken enkel utväg för dig, men jag då?


Snälla du, skaffa aldrig mer något djur för i ditt hjärta finns inte plats för kärlek för ett annat liv än ditt eget.



Din före detta katt


Kommentarer
Postat av: Heidi,Kattfamiljen.se

Ja usch det brevet får verkligen hjärtat att gå sönder och ögonen svämma över. Puckomänniska som släppt ut kissen. Hoppas personen blir hemlös så den får känna på hur det känns.

2010-02-12 @ 20:20:32
URL: http://www.kattfamiljen.se
Postat av: Anonym

:(

2010-02-13 @ 11:11:59
Postat av: Mamma Eva

näe nu rinner tårarna =(

2010-02-13 @ 14:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0