Hoppas på Solsken

Om det blir fint väder idag så blir det fotodag med katterna i snön.
Förmodligen blir det inte fint väder, men man vet aldrig.

Både jag och katterna är helt rastlösa...Jag vet precis hur Dollar känner sig när han går runt och klöser på fel saker för att få lite action Pärla bara sover, jag bara slappar och Jeff bara jobbar.
Jag köpte strimlad kalkon igår, det gick hem hos både Dollar och Pärla, även fast Dollar gillar den vanliga kalkonen jag köper mycket bättre.

Jag läste på Heidis blogg om en katthona på 2 år som söker hem, finns det någon fin människa som skulle tycka om att rädda ett extra liv? Antigen livet ut eller tills hon har fått ett nytt permanent hem. I så fall, gå in på http://kattfamiljen.se/ för mer information.


Kommentarer
Postat av: Nina & Alvin

jag har också alltid varit fascinerad av Australien :-) Synd att de har giftigaste ormarna och spindlarna bara. Jag har sån ormfobi..2 hundar vi haft dog av huggorormsbett trots att de fick vård. På den ena slogs organen ut och familjens förra hund fick hjärtfel pga bettet och dog ett halvår senare :( Fy för dessa vidriga djur...



Man kan ju alltid testa att bo utomlands en tid. Vore kul att lära sig ett ny språk och en annan kultur.

2010-02-03 @ 16:26:41
URL: http://alvintheboss.blogg.se/
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Jag hade också hoppats på fint väder, skulle ju ut på promenad med pojkarna nu när det äntligen var lite mildare men sen börja det toksnöa så de bara och glömma promenix. Fick bli en rejäl bus stund med möss, laserpekare och fjädervippa :)

Bra att du också skriver om kissen. Hört något mer från dom?

2010-02-03 @ 17:56:59
URL: http://kattfamiljen.se
Postat av: Nina & Alvin

Våra hundar gjorde också varningskall och höll sig undan men det hände ändå :-( Med senaste hunden så gick huggormen till oprovocerat anfall... den skulle även efter pappa som gick med på promenaden. Vissa huggormar är aggressiva och orädda. Fruktansvärt!



Kan ha varit en svart huggorm med. Mammas katt är en mästare på att döda orm. Förstår inte hur de lyckas utan att bli bitna!



Ja, den verkar helt klart värd pengar. Syrran använder den med.

2010-02-03 @ 19:03:44
URL: http://alvintheboss.blogg.se/
Postat av: Nina & Alvin

ahaa..igelkottar är bra! Här finns igelkott men hos föräldrarna har jag aldrig sett en! Finns inga i skogarna :/ Varje sommar ser man minst en orm på tomten... Fast katten är duktig på att döda dem. Men en hona föder ju flera hundra.. huvva

2010-02-03 @ 21:22:54
URL: http://alvintheboss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0