Katt, katt och mer katt

Katterna har vart på ett sådant mys humör den senaste tiden.
De bara gosar och gosar och gosar, Pärla kurrar som en hel helikopter! och Dollar kan ligga här i timmar och bara njuta.

Jag ska försöka fotografera och filma katterna mer men jag väntar tills det blir lite solsken så vi kan gå ut.
Lilla Pärla tycker inte om när det är mörkt och kallt och Dollar tycker inte om att vara ute över huvudtaget hihi.
Han är så mesig, vill bara sitta innomhus och spana på fåglarna. Jag kan till och med ha fönsterna öppna med Dollar, om han är på väg ut säger man bara nej så går han tillbaka igen haha.

Förra sommaren rymde han två gånger.
Jag somnade med fönstret lite öppet och han ramlade ner, stod och jamade och jamade helt förtvivlat utanför fönstret, gullunge.
Andra gången var han ute på grod jakt.
Han kröp runt under huset och i rabbatterna och jagade grodor, det var riktigt intressant och så gick grodorna konstigt, men dom smakade inte bra. Sa han till mig.

Pärla har bara rymt en gång, det var den gången jag satte ner henne på fyrhjulingen och hon ramlade ner, sprang upp till mitt hus och sen undersökte hur det var under huset men hon kom ut ganska fort och Dollar sa till henne att man inte får göra så!

Dom är inte så mycket för att rymma. Dollar trivs bäst hemma och Pärla trivs med att man tar med henne när man går någonstans, hon älskar att göra allt som vi tvåbenta gör.

Det är skönt att Pärla har börjat GÅ när man är ute med dom för det kommer inte bli kul att bära runt på henne när hon blir stor. Hon är redan 4 kg stor! Man märker att hon börjar bli äldre på hennes kropp, utryck och beteende. För en månad sedan vad hon trotsig, envis, hyperaktiv och för fin för att kela hela tiden.
Nu är hon kelig, hon lyssnar, hon är lugn även fast hon får sina stunder då hon river hela huset hihi.

Och Pärla får Dollar att sluta mesa sig hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Heidi,Kattfamiljen.se

Va härligt att allt går så fint med dina missar :)

Hon ser ju nästan lika stor ut som Dollar, hihi men hon väger bara häften av Theodores vikt, han är bamse misse.

Att dom inte vill rymma långt bort är ju ett stort bevis på att dom verkligen trivs :)

2010-02-10 @ 20:09:51
URL: http://www.kattfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0