KATT och RÅTTA

Fast i dethär fallet Degu istället för råtta ;-)


Jo igår efter skolan bad Belle(min degu) om att få komma ut och utforska lite så jag släppte ut henne med 100% koll på Pärla eftersom hon inte riktigt har förstått att man inte ska leka hårt med Belle, och absolut aldrig använda klor eller tänder. Men hon lär sig snart.

En gång har hon redan vart påväg att "hoppa på" Belle när hon sprang runt och lekte på sängen men som tur var så var både jag och Dollar snabba på att ta tag i Pärla och ta undan Belle innan en olycka hände och efter det så vill inte Pärla komma nära när Belle är ute, fast ibland blir det svårt att hålla jakt instinkten i styr.

Dollar är jätte duktig.
Ser han en mus eller någonting sålikt utomhus så blir han genast jätte intresserad men om jag släpper ut Belle så ligger han fint och bara sover/tittar.
Han tycker dock inte om när Belle kommer för nära deras mat/vattenskålar men han skulle aldrig skada henne.
Dom brukar sitta på varsin sida av burgallret och prata. Belle med sitt lilla Degu språk med olika pip, gnyr osv och Dollar sitter där och lyssnar fint, ibland säger han någonting också. Det är ganska roligt att se en katt och en råtta vara kompisar.
                                          
Jag måste bli bättre med kameran. Så många tillfällen som en kamera skulle vara perfekt i och så har man den inte brevid sig i precis det tillfället.
Som igår när Belle gick runt på Dollar, i hand päls. Det såg jätte kul ut :-)

Kommentarer
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Va snuttiga dom är Belle och Dollar :)

Har du hittat några sugargliders än?

2010-01-20 @ 14:52:22
URL: http://www.kattfamiljen.se
Postat av: Sophia

Ja, jag har hittat sugargliders men nu måste jag bara ha mammas tillåtelse som inte är det lättaste!

2010-01-20 @ 15:41:47
URL: http://royalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0