ÖGON m.m

Jag börjar fundera över Pärlas ögon.

Nästan varje dag, ibland mer ibland mindre så har Pärla små "morgon guggar" i ögonen och ibland små rinningar, inte mycket men ibland rinner det ner någon äcklig vätska från ögonen på henne.

Jag har googlat runt lite och läst om diverse ögonsjukdommar och så hade min ena hund Lexie grova rinningar i ögonen,ingenting farligt, som hon fick små droppar för för länge sedan, men Pärlas rinningar är mycket mindre, mycket tunnare och det är helt enkelt annorlunda.

Hon är inte irriterad och det ser inte infekterat eller någonting ut.
Är det bara smuts som stöts bort från ögat eller kan det vara någonting annat?

Jag funderar på att avvakta och kolla om det går över om några dagar, annars får det bli veterinär besök med Pärla :)

Det kan ju också vara pga den nya sanden jag har köpt. Använde Ever Clean Lavendel ett tag för att Dollar ÄLSKAR den sanden men nu har jag bytt till Ever Clean Multi Cat eller någonting sånt ;)

När jag väl pratar om kattsand!
När jag precis köpte Dollar så testade jag lite olika kattsander och Ever Clean serien var bäst.
Dollar älskade Lavendel sanden och den luktade gott också så jag fortsatte att använda den. Sen slutade dom att tillverka den ett tag, Dollar var jätte sur såfort jag bytte i toalådan och det inte luktade lavendel så vi blev jätte glada när dom började sälja den igen men både jag och Dollar märkte på en gång att de hade ändrat den.
Förut luktade den bra, även om man hade glömt att byta på lådan någon gång så luktade den fortfarande bra och så var den lite annorlunda. BESVIKELSE.

Och på tal om toalåd lukt.
Efter att jag bytte till Orijen,igen, så har båda deras toa-alternativ börjat lukta MYCKET MYCKET MYCKET bättre.
Det är SÅ mycket trevligare att byta på toa lådorna nu än vad det var innan dom började äta Orijen.
Nu är det bara Barf som ska testas! ;)


Kommentarer
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Mina pojkar brukar också ha lite ögon gegg. Typ brunt som blir hårt rätt fort. De tror jag inte är någon fara.

Jag skall också försöka köra igång med Barf fast dom skall ändå få ha orijen framme men på kvällen tänkte jag att dom skulle få äta Barf. Så det blir väll lite halvbarf. Har för mig att CRT zoologiska säljer jipotimas Barf ? Kan det stämma?

2010-01-18 @ 20:33:36
URL: http://www.kattfamiljen.se
Postat av: Sophia ♦

Ja, torrfoder är ju klart att dom också ska ha. Dollar avvarar alltid lite blöt mat för att toppa med lite Orijen ;)



Jag har för mig att CRT har barf. De hade i alla fall det för 11 år sedan när vi skulle "BARFA" min hund Whiskey ;) Fråga Åsa hon vet!

2010-01-18 @ 22:14:47
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Sophia ♦

annars kan jag åka och kolla. bor ju ganska nära CTR i haninge :)

2010-01-18 @ 22:15:50
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Ja om du har vägarna förbi där skulle de vara snällt om du kunde kika om dom har det :)

2010-01-19 @ 15:02:56
URL: http://www.kattfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0