Klo klippning

Ett tips till kattägare; lär era katter tidigt att kloklippning m.m inte är farligt.

Idag klippte vi klorna på Pärla och så bortstade vi henne samtidigt, försökte med Dollar men han morrade, skrek och fräste. Sen slog han klotången. Medans Pärla rullade sig lite när hon låg på rygg men det var allt.
Så nu ska jag börja träna Dollar på kloklippning! Typ som hundträningen att han leker lite med kloklipparen lite då och då dagligen och pillar på tassarna och klorna på honom tills det inte är läskigt för honom :-)

Det fungerar för hundar så varför ska det inte fungera på katter? Hihi. Det är i alla fall värt ett försök.

Och så ringde kattvärnet mig nyss. På söndag ska vi åka dit och prata- samt titta runt lite.
Jag tror att det skulle vara väldigt intressant att ta hand om en liten katt.

Jag vet att jag inte kan hjälpa alla katter, men att hjälpa en katt är bättre än att inte hjälpa någon alls. Det tycker jag i alla fall!

Avslutar med bild på Pärla och dollar.


...Mina sötnosar...

Kommentarer
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Här är det inte så populärt med kloklippning men pratar man lugn med dom så burkar det gå bra.

Eddie kan man till och med lura att man bara gosar ;-) tex om han ligger i mitt knä så gosar jag med honom så klipper Andreas klorna snabbt, hihi han märker det knappt.

2010-06-19 @ 15:46:51
URL: http://kattfamiljen.se
Postat av: Shira

Hej! Mamma lärde mig redan när jag var liten att kloklipparen inte är nåt farligt. Då klippte hon mina klor lite nästan varje dag för att vänja mig. Nu är jag hur lugn som helst när hon ska klippa dem.



Ps. Varför ser ni alltid ut som modeller på bilder? Har ni några tips till mig?



Hälsningar Shira

2010-06-23 @ 22:36:05
URL: http://travellingcat.wordpress.com
Postat av: Modekatt

Så fina bilder!

Här klipper vi kloorna även om Melissa & Alissa klagar lite men bara på framtassarna, har faktiskt aldrig klippt klorna på baktassarna.

Vad roligt att du ska ta hand om en kissekatt!

2010-06-23 @ 23:20:08
URL: http://modekatt.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Inkan o Ligan önskar en Riktigt Underbar Midsommar ! Tass o Kram

2010-06-24 @ 20:46:40
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Heeej Sophia? Hur är läget?? Vart ni jourhem till kattvärnet?



Hoppas allt är fint med dig och katterna?



Kram kram

2010-06-27 @ 23:07:34
URL: http://kattfamiljen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0