Canada Goose

Kanada gässen flög precis över huvudet på mig! (Som tur är så splaffade dom inte någonting trevligt på mig)
Kanada gässen är söta, synd bara att dom förstör gräsmattan så otroligt mycket.
Deras bebisar är sötare än söta, samma sak med svanarna. Fast våra svanar är knasiga. De är aggresiva när dom väntar&ruvar smått men när dom väl har fått sina små fula-ankungar så är dom hur närgågna som helst och dom bryr sig inte över huvudtaget om man kommer för nära deras bebisar.

Jag kommer förmodligen försöka ta mig ut och försöka ta lite kort på å-djuren.
Kanske följer katterna med? Kanske. Vi får se!

Nu smälter snön på riktigt. Man ser hur den smälter och hela sjön är täckt av ett grått lager av vattenskadad is.
Det se ut som att någon har tappat en stor servett över hela sjön som blivit blöt.


Inte en gås eller svan direkt men det är ju bättre än ingenting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0