Blå colorpoint Ragdoll

Hmm... Det är förmodligen någon av grannarnas katter men det går runt en blå colorpoint Ragdoll här utanför. Jag tycker att det är lite lustigt med en Ragdoll som utekatt!

Först dess udda färg som inte alla katter har är ett lätt byte för människor som snor katter och sedan säljer dom.
Sedan, normalt bör en Ragdoll vara för...Snälla och dumma.

Skulle jag släppa ut Pärla skulle hon knappt klara sig, hon är aldeles för orädd för allt.

Vad tycker ni om att ha katter som ute eller inne katter?

Kommentarer
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Väligt dumt av dom att låta en Ragdoll gå helt själv. Som du säger så är dom ju alldeles för snälla och blir gärna kompis med alla så det är ett otroligt lätt byte för kattjuvar eller hundar som inte vet hur man skall bete sig mot katter. Men åh vad jag tycker blåa colorpointer är fina ;-)

Sen tycker jag väll att huskatter som visserligen är tuffa skall man ha uppsikt över om man inte bor väldigt bra till som långt ute på landet. Men det bästa är väll en stoor rastgård eller lära katten gå i koppel.



Sv:Skönt att ingen av era djur har blivit biten av hugormar. Ni hade märkt om någon av hundarna blivit biten, får dom ingen veterinärvård blir dom väligt dåliga vad jag förstått. Oj vilken jägare Dollar är :-) hur fick han tag i snoken?

2010-05-08 @ 12:40:20
URL: http://kattfamiljen.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Tja, eftersom raggisar inteär dom mest streetsmarta kissarna så känns det ju lagom instabilt.

2010-05-08 @ 22:41:24
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Nina & Alvin

Alvin är orädd och vill gärna fram till främmande människor och katter. Han tror gott om alla... känns lite riskabelt med en ragdoll som utekatt. Även på landet..

2010-05-14 @ 19:16:00
URL: http://alvintheboss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0