Pärla berättar v19


Idag ska jag berätta lite om:
Hur man väcker sin matte
Orättvisa

Då kan jag väl börja med att berätta om HUR man väcker sin matte el. husse!
OK mina egna tips är att man ska bli på VÄRLDENS gos humör och sen bara vara envis!

Själv brukar jag vandra långa promenader på mattes rygg el. mage och kurra samt jama högt tills matte vaknar
Efter det om inte matte vaknat börjar jag sakta men säkert att trampa i takt med spinnandet.
Först på täcket, men senare upp mot delen som inte bär täcke.

Nu har du väckt din tillfredställare och min matte börjar alltid att klappa mig lite och sedan försöker hon att få mig att ligga ner. Efter en bra stund att matte har tjatat och försökt att få mig att ligga lägger jag mig på hennes bröst/hals och spinner. Om hon somnar trycker jag mig mot henne eller börjar trampa igen.

Då brukar hon vakna till igen och så fortsätter man att jama och spinna, trampa tills matte är vaken.

Då hoppar du ner på golvet och går mot kylen och jamar för det är krävande att vara en trogen väckar klocka som aldrig ger sig!

Hoppas ni tassar där ute i världen kan få hjälp av min väcknings Guide!

Nästa rubrik är ORÄTTVISA
Det är verkligen orättvist att matte försöker bestämma.
Jag får inte gå ut för att det regnar, men både jag och Dollar gillar regn.
Bara för att matte är lat och bekväm så kan väl inte vi få lida, eller hur?

VI VILL GÅ UT!

En annan sak är att jag måste bajsa i lådan.
Varje gång jag börjar kraffsa på golvet och letar rätt ställe säger matte "Pärla, I lådan"
Och om jag ignorerar henne så bär hon i mig i lådan. Visst, jag vill ju bara demonstrera fast det har inte med saken att göra!

Och sist men inte minst efter att Dollar vart hos veterinären har hon köpt en såndärn svältare!
Matte har börjat MÄTA maten innan hon ger oss den!  Bara för att Dollar måste gå ner i vikt så ska ju inte jag lida?

Matte säger att hon ger oss lika mycket mat som förut bara att nu blir det mer exakt, men det tror inte jag på.
Hon ger oss alldeles för lite mat och bara för att Dollar är sjuk så betyder ju inte det att JAG inte kan få godsaker!
-INTE OKEJ!  Jag har haft långa argument med min matte om dessa punkter men hon säger bara att det inte är bra att gå ut och frysa om tassarna när det regnar. Att även hon går på låda, fast sin människo låda och hur skulle världen se ut om alla gick runt och bajsade över allt. Och sen säger hon att det är lika mycket mat som förut bara att hon mäter det, osm jag sa och att det är elakt om hon får någonting men inte Dollar.

MATTAR ÄR ELAKA.
Fast säg inte till matte att jag innerst inne inte vet vad jag skulle göra utan henne.

TASS, Pärla!

Kommentarer
Postat av: Eva

hahahh vad gulligt,alltid lika roligt att läsa din blogg

2010-05-11 @ 21:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0