Sjukhus besök

Dollar har vart hos veterinären.
De klämde och kände på honom och tog blodprover, vi ska testa med ett allergi foder ett tag och testa om det blir bättre, sämre, eller lika dant, annars går vi tillbaka på Orijen igen.

Lite skeptisk är man med veterinärenas foder m.m men det är värt ett försök.

Proverna var väldigt fina förutom njurdelen, hans njurvärden(om man nu kan säga så) var lite för höga och han hade ont i ryggen, förmodligen pga njurarna.

Vi ska titta vidare på hans njurar och rygg i ett återbesök.

Dollar vägde 6,4kg och veterinären tyckte att han skulle gå ner till bara 6kg.
- Jag trodde att han skulle behöva gå ner mycket mer, min Mulli!

Fast om han får rätt behandling så kommer han nog gå ner dom där grammen av sig själv tror jag.

Och nu ska jag skryta lite!
Dollar var duktig. Han är normalt väldigt rädd och fånig inför människor, nya människor men han sa inte ens ett pip när dom tog blodprover, rakaparaten tittade han lite konsitgt på men det var allt :-D

Enda gången han pep tilll var när veterinären rörde hans rygg för mycket, fast då sa han bara fint att det är där han har ont. Han var den duktigaste katten jag sett hos en veterinär, faktist.

Och för att underlätta det hela så älskar han ju sin transport bur.

Och sen blev han belönad med ett plåster!!
Som jag berättat tidigare blir Dollar stålt över ALLT man sätter på honom, även om det är en bit papper så blir han helt mallig över det så "plåstret" fick jag nästan inte ens ta av och när jag väl gjorde det så blev han ledsen och så tittade han surt på mig.

Men han verkar vara gladare nu i alla fall, kanske han är som min mormor, älskar att vara på sjukhus?
Haha, det skulle vara någonting, behöva gå till veterinären med jämna mellanrum för att hålla katten glad! Eller så kanske han bara gillar att visa upp sig? ;)

Transportburen!
När jag kom in med transportburen, då stälde sig Dollar upp med stooora ögon och stirrade på transport buren, sen hoppade han ner och nosade på den som om det skulle vara någon i den. Han såg nästan glad ut faktist! Och sen när jag öppnade den så gick han in försiktigt med stora ögon och sökte igenom buren och sen kom han ut och tittade på mig lite undrande. Jag förkarade för honom att det är för att vi ska åka till sjukhuset och göra honom frisk, då gick han in i buren och började leka med Pärla som satt uppe på den.
Nu har jag transportburen på golvet brevid soffan och kartterna brottas om vem som ska vara i den och det slutar oftast med att båda två ligger i hop klämda längst bak i den.

Jag ska nog investera i en transportbur på hjul, tänk om jag måste stoppa in både Dollar och Pärla i den på samma gång? Dollar väger 6.4kg och Pärla väger säkert 5kg nu. OUF! Det blir tungt. Specielt med tanke på att buren väger en hel del den också.

Här kommer en bild på sjuklingen!

Kommentarer
Postat av: Bloggarmaja

naw stackarn :) supper söt iaf !

2010-05-07 @ 08:37:32
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/
Postat av: Emmelist

ja jag får bara hoppas att dom där kommer passa mig :D allt bra med dig idag?

2010-05-07 @ 09:06:01
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Beatrice jakobsson FOTO

sv. tack, älskar verkligen den :D

allt bra ?



fin blogg <3

2010-05-07 @ 14:42:12
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Stackarn :-(

Krya på sig

2010-05-08 @ 22:42:05
URL: http://ligans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0