Simpel uppdatering

Hej.
Vi mår bra, alla vi som bor här. Jag (matte) måste städa och börja köpa allergifoder till Dollar igen då han svullnat upp något otroligt sen vi provade med "vanliga" foder igen. Men vad gör vi med Pärla? Vad ska hon äta? Dexter funderar jag på Royal Canin kitten 36(?) då det ska vara bra för dom men jag tycker personligen att bitarna är för små och lätt tuggade enligt mig. Kanske köper jag helt enkelt Totally Ferret eller Vitalin eller vad nu alla illerfoder heter.

Jag måste hitta någon bra mat till Lexie också... Börjar bli så trött på denna enorma foderdjungel så jag kanske helt enkelt börjar hel BARFa dom. Men då kommer problemet att vissa av dom vägrar äta kött. Dollar äter endast en liten bit rå kyckling filé om det ska vara. Pärla äter knappt blötmat, Dexter äter inte fläskkött och Lexie äter allt...

Tips till er utan katter, hundar, m.m tänk efter två och två hundra tio gånger innan ni skaffar ett husdjur då det inte är lätt alltid. Igentligen ska man ju tänka efter lika många gånger innan man skaffar vilket djur som helst. Och även om det är en hamster eller hund eller vad det nu är så behöver djuren lika mycket kunskap och lika mycket personlig vård i både mat och kel, lekar m.m. Tänk på det!


Bjuder på lite rumpor innan jag går.

Kommentarer
Postat av: Bella

Hej vilken fin blogg du har! Har också en raggis :) 5 månader är han nu. Kram

2010-09-15 @ 21:04:09
URL: http://littleyellow.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0