20092212

God eftermiddag folket. Jag har tänkt massor på allt om katt, speciellt Ragdolls då och jag har kommit fram till att jag verkligen skulle vilja ha en Ragdoll uppfödning, så nu ska jag börja läsa på mig massor massor massor om allt jag kan komma över och sen om ett par år så kanske jag kan få glädjen att se liv födas och växa och sorgen att sälja de små raringarna... Men, men, det finns nackdelar i allt och det får man leva med!

Det nalkas jul...Jul pyntet i min lilla stuga är nästan fullbordat, nästa år får det bli bättre och noggrannare.
Julklapps listan är kort, väldigt kort. Jag önskar mig absolut ingenting till mig själv. Där emot så önskar jag mig massor till katterna! Massor med godisar, mat, katt-kul och fina koppel och selen till dom.
Apropå selen, jag förstår inte hur människorna tänker när de tvingar på sina husdjur obehagliga selen bara för att det ser bra ut. Jag sätter värken på mig eller mina husdjur obehagliga kläder, selen eller halsband.

Varför tvinga på sig obekväma utstyrslar för att göra världen nöjd med hur du ser ut när det är mycket vackrare att bara vara sig själv?


Nej, jag tyckte att Pärlas sele såg så tråkigt ut så jag köpte en liten hund rosett och spände fast på selets rygg och ta-da! så fick jag ett gulligt men mycket bekvämt sele för lilla Pärla. Och rosetten stör henne inte över huvud taget när vi är ute och leker i snön. Hon är så gullig med sin lilla rosett. Om det blir lite sol snart så ska jag gå ut och ta massor med fina snö bilder på katterna så får ni se hur mycket Pärla har växt och hennes söta rosett så klart.

Alla älskar Pärla... I förrgår när vi var ute och köpte djur mat m.m. så fick lilla Pärla följa med in i djur butiken så klart, så hon får lära sig att det ska vara roligt att träffa nya människor så hon inte blir som Dollar som springer och gömmer sig såfort någon ny kommer. I alla fall, alla på både CRT och Grizzly älskade Pärla. Personalen på Grizzly kidnappade henne i några minuter och gosa, kela och matade henne med godis som Pärla älskade. Hon är en sådan liten attention whore hon ÄLSKAR uppmärksamhet. Så fort vi kommer in i affärerna förändrar hon sig till en helt annan katt, hon sätter ner öronen och använder ett Heelt annat uttryck och så spelar hon någorlunda blyg men fortfarande framåt och hon kan hänga i samma ställning i timmar och så kan hon stå och visa hur vacker hon är i timmar, en riktig showare. Hit tills har hon vart på pubben Viking i handen och charmat personalen och alla andra och såklart på zoo-affärerna m.m.
Det är synd att jag inte haft tid med att hitta passande utställningar, för hon skulle älska att charma dommarna och publiken. Och ett stort plus är att hon tycker om att bli badad! Det var lite läskigt för henne i början men efter några minuter i duschen tyckte hon faktist om det så på min morgondusch dagen efter kom hon in som vanligt i badrummet men denna gång ville hon faktist vara inne i duschen med mig, sååå gulligt :-)

Men nu ska jag nog sluta skriva och skruva ihop en 4-lådig Malm byrå från IKEA.


♥♥♥ Merry Christmas & A Happy New Year from S & co. ♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0