Päls och bad

Varför badade jag inte Dollar tidigare? Hans päls känns som små moln när man klappar honom, som en riktig kattunge. Pärla också, men hon var ju ganska ny duschad innan också.

Dollar är så nöjd, han var så glad att vi badade honom. Lite jobbigt en liten stund i duschen, sen bara stod han där som världens finaste pojke sen tyckte han att det var liite läskigt när jag skulle tvätta magen/rumpan på honom, men annars gick det väldigt bra. Och när vi kom till mitt lillhus så låg han kvar i handduken och bara slickade sig själv nöjt. Nu ligger han och tittar nöjt på mig, man ser att han är glad att vi badade honom, det behövdes verkligen.

Pärla är jätte duktig i duschen, hon bara står där. Ibland kan hon vilja gå iväg men man håller bara tillbaka henne på rätt plats och sen kan man släppa för hon står där så fint. När man kommer till halsen håller hon upp huvudet och när man kommer till magen står hon och spretar på benen så jag får bra plats att tvätta henne. Svansen är lite läskig att tvätta men hon gör ingenting när jag väl tvättar den.

Hon är inte lika nöjd som Dollar, hon sitter och undrar varför vi tvättade henne IGEN!
...Fast det var ju lite roligt, fast det kan hon ju inte berätta för hon är en Katt!


Kommentarer
Postat av: Lexie

tack så mycket :D

mysig bild!

2010-04-01 @ 09:22:19
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/
Postat av: Josephine

Allt bra idag ? :)

2010-04-01 @ 10:13:16
URL: http://stjupid.blogg.se/
Postat av: Lexie

haha är beroende av att fotografera mat, det är superskoj ;D bra namn på hunden, förstår att det känns konstigt :p

2010-04-01 @ 11:53:29
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0