misse mjau

Igår fick jag en dammsugare av mamma, vill hon påstå att vi har det smuttsigt eller? Haha. Tack mamma, jag vet att du läser ;)
Idag blir det testa dammsugaren och byta i kattlådan, och städa i resten av huset också.
Men först måste jag ju köpa ny kattsand.
Katterna har lekt hejvilt här i ett tag nu, de har byggt gångar och kojjor av kläder, gardinerna, soffan, sängen och täcken och kuddar!
Det är kul att titta på när de leker runt i röran vi ställt till men det är dock inte lika roligt att städa upp den men sånt får man leva med.


När en katt halkar, faller eller någonting sådant varför låtsas de alltid som att det var meningen att de skulle råka halka eller så? Det är bara för gulligt när Dollar ska hoppa upp någonstans och han halkar. Antigen går han runt som "Det var ju meningen att jag skulle halka förstår du väl" eller så går han och gömmer sig under tv-bänken.

Och så har deras klöspelare gått sönder så en ny klöspelare måste vi införskaffa. Kanske skaffar ett litet klätterträd på en gång? Vi får se vad jag kommer hem med från djur affären.

Nu ska jag tjata på mamsen om hon inte kan köra mig till affären ;)



Ni har väl inte missat de små "profilerna" som jag & katterna har under flikarna under headern?


Kommentarer
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Hoppas du hittar något kul i djuraffären :) du får visa sen. Vi kom precis hem med klätterträdet har dock inte hunnit plocka upp den än men du får kika senare på bloggen.

Haha det där med att dom halkar och sen låtsas som att det skulle vara så är roligt. De var nån gång som killarna hade rejs hör hemma och Marwin slirade så han hamnade på rygg och så låg han kvar så och det så verkligen ut som han låtsades som att det var meningen ;)

Vilken cool bild, vart har du hittat den?

2010-01-23 @ 15:37:41
URL: http://kattfamiljen.se
Postat av: Sophia

Fick med mig ett litet klätterträd hem, Pärla valde det ;) Ska dock köpa ett mycket större, ett enormt när jag får mitt extra rum men än så länge duger klätter trädet fint! :)



Haha. :) Dollar brukar ofta försöka hoppa upp på saker som fönsterbrädan eller byråerna, det är glas skivor på byråerna så han halkar om han inte hoppar direkt på dem och då låtsas han ALLTID som att det var meningen haha :)



Bilden..Hm... Det minns jag inte! Hittade den bland mina bilder när jag kollade igenom mina bilder.

2010-01-23 @ 19:06:08
URL: http://royalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0