Dålig matte

Jag känner mig som en så dålig matte, jag har lovat att vi ska gå ut i det fina vädret i flera dagar nu men det har inte blivit av, katterna har fått busa extra mycket inne då men det är ju inte samma sak.

Jag känner mig elak och ond.
Men jag tror att katterna förlåter mig ändå... :-)

Igår var vi och köpte en stor säck med Orijen till missarna och så passade jag på att skänka småmynten som jag fick tillbaka till Kattvärnet, visst det var väl bara 7kr men det är ju bättre än ingenting!

Och jag vet inte vad katterna gör men hur mycket jag än tar bort all päls från dörrmattan så blir det bara mer, dörrmattan är en av dom bästa sovplatserna förstår ni ;-)

Och Pärla har blivit så duktig på att lyssna, jag kan till och med stå med dörren öppen och bara säga till henne att stanna och så står hon där fint i dörröppningen hihi.
En annan rolig sak med henne är att hon inte tillåter någon sitta på hennes tron(toppen på klätterträdet) Belle var ute och sprang och så klättrade hon upp på klätter trädets topp och då blev inte Pärla glad, nej där får ingen förutom hon vara så hon hoppade upp på sin tron och puttade ner Belle.


VÅR --- Nu är våren här, man känner det klart och tydligt. Solens strålar är varma, solen är uppe tidigt och den är vaken längre. Tänk så skönt när sommaren är här, jag kommer förmodligen ta med mig Pärla på båten en solig sommar dag och ta lite fina fotografier, jag tror att hon skulle passa perfekt med sjön och lite grönt som en bakgrund, kanske kommer hon gilla att bada också? Hon har ju inga problem med att duscha ;-)

Fast vår och sommar betyder att alla blir äldre. Pärla blir äldre, en stor tös. Tänk om hon blir en av dessa stora katterna? Hon är ju redan 4kg stor.

Tänk om inte Whiskey överlever sommaren, han är ju redan 13 år gammal och man märker att det börjar närma sig slutet för honom. Nej, nog om det. Visste ni att jag har hängt upp talgbollar på baksidan? Titta vilka fina små saker som tittar in då och då för en fika.





Hoppas allt är bra med mina läsare!


Kommentarer
Postat av: Tina

Vilka fina bilder på fjäderkotletterna i trädgården :D

Nej det är klart man inte vill tänka på att sina älskade katter håller på att bli gamla.. Och det är klart du inte är en dålig matte, när vädret är såhär kallt vill man ju inte gå ut!

2010-03-08 @ 11:32:43
URL: http://skatternas.blogg.se/
Postat av: Heidi,Kattfamiljen.se

Katterna förlåter dig säkert men dom muttrar nog ett och annat ord om dig när du inte hör ;-) hihi. Dom vill ju ut i det fina vädret.



Hoppas Whiskey klarar sig ett tag till och får må bra.



Gick inte att kommentera på din blogg igår. Men roligt att Pärla sötis fick vara med på Hallonbloggen :) Jag vill också hälsa på Åsa snart igen, man blir ju så glad av att vara hemma hos henne och katterna.



Ha en bra dag!

2010-03-08 @ 13:51:14
URL: http://kattfamiljen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0