Djur attacker

Loggade precis in på MSN och fick den lilla nyhets rutan och så läste jag om en puma attack.
Puman dödade en 7-årig pojke på en zoopark.
Men ärligt talat, om ett barn sticker in armen innanför gallret så får han skylla sig själv.
Det är ju inte pumans fel att en unge sträcker in sin arm innanför gallret.

eller den där späckhuggaren som dödade sin tränare.
Hon drunknade i bassängen så det var ju inte späckhuggaren som dödade henne, späckhuggaren var ju bara medbrottsling, det var ju vattnet som dödade henne, varför avlivar dom inte vattnet istället? Nej skyll allt så djuren.

Djur är så, spelar ingen roll om det är en hamster eller en stor bengalisk tiger, när man leker så tar man risker och om en hamster råkar riva eller bita dig så gör det inget men om en bengalisk tiger gör det så är det världens grej, självklart blir det större skador när man leker med ett större djur men det vet man om innan man ger sig in i den situationen.

Det är som med hundar, om en chihuahua är helt galen och anfaller dig så gör det inget men om man har en stor hund som ser läskig ut så blir man anmäld utan att din hund ens gjort någonting.


                                                                                            Källa okänd.

Nej människor är knasiga, jag förstår mig inte på dom.


Kommentarer
Postat av: Eva

ush vilken läskig bild men passande till texten =D

2010-03-05 @ 13:00:07
Postat av: Heidi,Kattfamiljen.se

Mm det där har jag också reagerat på att småhundar får ofta bete sig som galningar men ingen säger något medans om en rottis eller liknande morrar till så blir det världens liv. Visst en stor hund kan ju göra mer fysisk skada en än liten men det betyder ju inte att det är okej att småhundar är helgalna och stora skall vara super uppfostrade för att accepteras.

Jag har faktiskt personligen mer positiva erfarenheter av rottisar, pittbulls, schäfrar m.m en små knä hundar.

2010-03-05 @ 14:30:11
URL: http://kattfamiljen.se/
Postat av: Jessica Mossberg

Sv: tack för tipsen! :)



Rösta på mig som veckans blogg så skulle jag bli jätteglad! =)



http://itisme.blogg.se/2010/march/finalisterna.html



nr 6! :D <3

2010-03-06 @ 10:09:15
URL: http://jjeessiicaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0