Dollars förändring

Som kattunge, eller äldre kattunge så vad Dollar helt beroende av mig, han sov alltid med mig och han satt alltid brevid mig, sen kom han in i en tonårs-period och man fick inte ens pussa honom för det var han för tuff för!
Efter det blev han lite, konstig, jag har vart jätte orolig för att han för det mesta bara har legat och gjort ingenting och vart lite "anti"-oss men jag har frågat honom om han har ont eller vad felet är och han har vart envis och sagt inget nu den senaste veckan har han börjat bli normal igen.

Han leker, SPINNER och TRAMPAR, är allmänt jobbig med att förstöra hela huset under nätterna och så ser han gladare ut.

Jag har nog inte hört Dollar spinna på säkert 1 år nu och trampa? det har han aldrig gjort förut.
Han ligger alltid nära, eller sitter nära och är bara allmänt glad och jag har inte ens ändrat någonting.

Han har fått mer självförtroende också! Dollar kommer bli 2 år gammal i April, kanske har han kommit ur någon sorts negativ period? Eller så är det våren som kallar på honom.

 

En annan rolig sak.....Pärla är kastrerad, hon blev kastrerad vid 12 veckors ålder och hon ställer sig framför min pojkvän och vill att han ska klia henne vid svansen, då ställer hon sig och lägger ut sig som attans!
Hon kan stå där i flera minuter och förföra honom men sen när ingenting händer så går hon iväg och surar haha.
Brunstig kastrerad honkatt!


Kommentarer
Postat av: Heidi,Kattfamiljen.se

Va skönt att Dollar känns gladare :). Men oj inte spunnit på ett år! Det är lång tid.

Undrar vad som varit knas för honom?



Haha Pärla då. Inte lätt när våren kommer och känslorna fladdrar. Hugo ställer gärna upp om hon behöver en omgång haha.

När vi hade en jourkatt som löpte här så ställde Hugo upp trots att han är kastrat ;-)

2010-03-03 @ 15:42:12
URL: http://kattfamiljen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0