Sur katt

Igår hade Dollar ett riktigt PMS anfall.
Jag klappade honom och märkte att han hade lite smuts i pälsen runt rumpan och så sa jag till honom att han måste tvätta sig då blev han sur och tittade iväg jätte surt så jag klappade honom en sista gång innan jag skulle gå ner till det stora huset då bet han mig!

Dollar är så känslig, man får aldrig säga någonting till honom utan att han blir stött. Det spelar ingen roll om det är att han måste tvätta sig, om man pratar om att han är kastrerad eller om att han har vart på lådan.
När man borstar honom för mycket blir han sur också för det betyder att hans päls inte är fin nog.
Om han står på soffkanten med rumpan mitt framför TV:n och man säger till honom att akta rumpan lite, då blir han sur. Säger man att han börjar bli tung blir han sur också.

Sen om han är på ret-humör då springer han antigen runt och gör allt för att irritera oss, eller så är han vääärldens mysigaste goskatt och så fiser han, sen springer han iväg! Man ser riktigt hur han skrattar också!



Medans Pärla inte bryr sig om hon har lite smuts eller bajs i pälsen. Säger man till henne så tvättar hon bort det, eller går till Dollar så han kan tvätta bort det, eller så stället hon sig vid oss och väntar på att vi ska ta bort det.
Hon älskar att gå på lådan för vi alla springer iväg när hon har vart där.
Pärla blir bara sur när man retar henne.

Kommentarer
Postat av: Inkan o Ligan

Litet surkart de där va ?!

ler

2010-03-25 @ 08:05:43
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: f

åh va skönt :D

2010-03-25 @ 08:37:30
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fina foton!



hehe de som känner mig vet att jag brukar dricka kaffe varje morgon, ett måste liksom:p

2010-03-25 @ 08:52:27
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0