Prata med katten

Vissa människor tycker att det du har rymt från ett mental sjukhus när dom ser dig prata med din katt, men är du verkligen galen?

Mitt svar är -Nej.
Du är inte Galen om du pratar med din katt. Jag har långa diskutioner med Dollar ibland.

Dom flesta skulle säga: "Men katten förstår dig ändå inte när du pratar med den"

-Visst, dom förstår inte dig för att du inte pratar med dom. Det är logiskt.

Bebisar förstår inte VAD du pratar om när du pratar med dom, men om du inte pratar med dom så kommer dom aldrig börja förstå. Jag tror att det är liknande med djur, även fast vi har olika språk.

Min egen erfarenhet är att Jag har pratat med Dollar från att han kom till nu och i resten av hans liv kommer jag göra det och han förstår mig mer än vad dom flesta katter förstår människor. Pärla förstår mig rätt bra också, fast hon är ju så liten än.

Kalla mig galen eller att jag bara fantiserar men mina katter är lydigare och lyssnar mer än mina hundar.

Vad tycker ni? Tror ni att katterna förstår oss mer om vi pratar mer med dom?

Kommentarer
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Jag tycker inte heller man är galen när man pratar med katter. Jag snackar alltid med våra. Och jag tror som du att dom lär sig förstå oss plus att man sänder och tar emot tankar från varandra. Det är många gånger jag ber någon av katterna göra något jag vill och så gör dom precis det jag bad om :-) hehe sen finns det självklart stunder dom skiter i att lyssna också, katter är ju envisa hihi

2010-05-10 @ 20:05:15
URL: http://kattfamiljen.se/
Postat av: Eva

galen?? då måste jag vara super galen,jag pratar både med katter och bebisar och enligt andra så förstår ingen av dom, nu ska jag prata med mina hundar lite :D

2010-05-10 @ 22:22:03
Postat av: Sara och Ansgar

Jag pratar hela tiden med Ansgar! Och efter tiden så lär dom sig ord om man säger dom till katterna. Ansgar vet kan exempelvis kom och dusch (han älskar att ligga och titta på vattnen i duschen, så när jag säger dusch springer han direkt till duschen ^^ ). Och så tror jag dom tycker att dte är mysigt när vi pratar med dom :)

2010-05-12 @ 16:06:44
URL: http://cheaapo.blogg.se/ansgar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0