Spinn!

Vet ni vad som precis hände?
Jo, Dollar vaknade till när jag tittade på honom och då pratade jag lite med honom och som vanligt tittade han mig i ögonen och blinkade snällt ett par gånger när jag sa hans namn och pratade med honom.

Tillslut kände jag mig på riktigt gos humör så jag gick fram och klappade honom, han tog upp huvudet och *strök sig mot min hand, efter det bar jag upp honom och kramade om honom och gick med honom till sängen. När vi var halvvägs till sängen börjar han *spinna!

I sängen förväntade jag mig att han skulle stanna i några sekunder och sedan springa iväg, som alltid men nej. Dollar ligger i mina armar och *spinner och stryker sig mot mig och sedan lägger han sig brevid och kurrar HÖGT och tydligt samtidigt som han ber om mer gos.

Efter det gosar jag mer med honom och trycker min panna mot hans ansikte och som oftast så trycker han sin panna mot min.

Dollar brukar aldrig kela tillbaka och han spinner vääääldigt sällan och när han väl gör det så är det så tyst att man knappt kan höra det. Kan det vara att han mår bättre nu med allergi foder? Eller är det bara sommaren som får honom på bättre humör? Eller båda?

* = otroligt ovanliga saker.



Tillägg: Dollars mage har blivit "plattare" än förut.

Kommentarer
Postat av: Heidi.Kattfamiljen

Va härligt :-) verkar som han mår bättre då!

2010-05-10 @ 20:02:26
URL: http://kattfamiljen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0